22 aug 2015

Day at Amsterdam Sail


IMG_1452

These couple of days there's an event called Amsterdam Sail at Amsterdam. My mom told me about it a few days ago and said that it was only held once every five years. Even though I have no knowledge about boats, it was interesting to see all kinds of ships and boats. We even saw some ships which they used during the golden age. Those ships were massive! We didn't stay to long because we already spend the whole day shopping. Plus the place was super crowded. If you are from a small village like ours you'll understand haha. But I even think other people wouldn't like it either. Amsterdam is usually already quite busy and crowded with tourist. With this event, people all over The Netherlands come to Amsterdam plus the tourists.. You can only imagine yourself. But overall I did enjoy my day a lot. It was nice to sit by the water at sunset, watching boats, enjoying the nice weather and  chit chatting with my dear friend. Have a lovely weekend!

Mijn moeder vertelde me een paar dagen geleden dat Amsterdam Sail was begonnen. Ze vertelde dat het evenement slechts eens in de vijf jaar gehouden wordt. Ook al heb ik geen kennis over boten, was het interessant om allerlei soorten schepen en boten te zien. We zagen zelfs een aantal schepen die ze tijdens de gouden eeuw gebruikt hebben. Wat waren die schepen enorm! We zijn niet al te lang gebleven, want we waren al een beetje moe van het winkelen. Plus was het super druk. Als je uit een klein dorp als het onze komt snap je het al haha. . Maar over het algemeen heb ik genoten van mijn dag. Het was heerlijk om bij het water te zitten tijdens zonsondergang, boten te bekijken, genieten van het mooie weer en lekker te kletsen met mijn vriendin. Geniet van je  weekend!

Amsterdam sail1
Amsterdam Sail 2

IMG_1412 (2)
IMG_1516 IMG_1419

Amsterdam sail 3
IMG_1520

Geen opmerkingen:

Een reactie posten