14 nov 2015

TEDx Persuit of Happiness


I finally went to my very first TED talk. It has been a long time that I've seen loads of videos on YouTube of people sharing their ideas and listening to inspirational talks. So our university had organized this TED talk. The subject was happiness. What does happiness mean to you and in what way can you achieve it. 

Eindelijk ben ik naar mijn allereerste TED-talk geweest. Sinds een aantal jaren heb ik tal van video's op YouTube gekeken waar mensen hun ideeën delen en ik naar inspirerende pitches heb geluisterd. Saxion had deze TED-talk georganiseerd waardoor het mooi in de buurt was. Het onderwerp was geluk. Wat betekent geluk voor jou en op welke manier kun je dit te bereiken. Hoe hebben andere mensen dit kunnen verwezenlijken en hoe heeft het begrip geluk men op ideeën gebracht.



The ticket to the event were sold out. So there where about 1000 people in the theater. Everybody got a keycard with their name and program on it. We also got a goodie bag with little cute little things in it. I was really happy with the bag it came with. It's a foldable bag that you can fold to a size smaller than your phone. It really comes in handy when grocery shopping.    

Alle kaartjes voor de evenement waren uitverkocht. Dus we zaten daar met ongeveer 1000 mensen in het theater. Iedereen kreeg een sleutelkaart met hun naam en het programma op. We kregen ook een goodie bag met schattige kleine dingen in het. Ik was erg blij met de tas zelf. Het is zo'n opvouwbare tas die je makkelijk mee kunt nemen. Echt super handig tijdens boodschappen doen. Dat kwam mij even mooi uit!

I was really lucky to be able to go the event with school. Well to be honest a few other student of my Honors class organized the tickets for us and school basically payed for it. I really wanted to go beforehand just like 4 other student as well. Then they came up with the idea of organizing it as a trip for our Honors class. If you'll like to attend a TED talk yourself you can click here, to see where they are held in your country. I would really recommend it. It is so inspiring and special to see/hear the new inventors of our time.

Ik had echt geluk om er gratis heen te gaan met school. Eerlijk gezegd hebben een paar andere student van mijn Honneurs programma de tickets geregeld en school het vergoed. Ik wilde er al eerder naar toe en een paar andere studenten ook. Toen kwamen ze met het idee om het te organiseren als een uitstapje met het HP. Als zelf ook graag naar een TED-talk wilt kun je hier klikken, om te zien waar ze worden gehouden in jouw regio. Ik zou het je echt aanraden. Het is zo inspirerend en bijzonder om te zien / horen wat mensen allemaal bedenken en meemaken.


Instead of a fortune cookie, we were given a Happy cookie. Mine said 'Your cheerful outlook is one of you best assets'. Even though I'm not a believer of these things, this one was pretty accurate haha. 

En we kregen ook nog een gelukskoekje wat iets over jezelf verteld. Die van mij zei 'Uw vrolijke uiterlijk is een van je beste eigenschappen'. Ik geloof zelf niet in deze dingen maar dit was vrij nauwkeurig haha.


1 opmerking:

  1. Ik ben nu officieel jaloers. Wil hier al zo lang zo graag heen haha! Tof dat je ging hé!

    BeantwoordenVerwijderen